Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

You've got mail...

Regelmatig post ik een korte blog over leiderschap, ondernemen, sales én storytelling.

Praktische tips, een kort verhaal of een eigen belevenis. Schroom niet om me te laten weten wat je ervan vindt of wanneer je er meer over wilt weten.

Ik nodig je van harte uit om je op mijn blog te abonneren. En... als je de post de moeite waard vindt, waardeer ik het als je deelt! Net als een goed verhaal...

Mijn laatste blogs:

22-01-2020: Oorlogsverhalen als Onboarding

14-12-2019: De best getrainde Salesmanager aller tijden. Of toch niet?

12-10-2019: Mijn zoon is géén Neymar!

29-08-2019: Dé Oktobermeeting

05-06-2019: Succesverhalen als Salestool

Abonneer je op deze blog
Stories are just data with a soul

De best getrainde Salesmanager aller tijden. Of toch niet?

Miller Heiman, SPIN-selling, Clients for Life, Harvard Negotiation Skills, Mansal en….nog héél veel meer. Van heel veel trainingen weet ik de naam niet eens meer. Maar ergens in een doos of map zijn de “certificaten van deelname”  vast nog te vinden.

Dat ik de trainingen heb gevolgd weet ik zeker, want 2 planken in mijn boekenkast staan vol met mappen, waar aan alle kanten volgeschreven blaadjes uitsteken. Of ik er nog weleens in kijk? Nooit….

Forse investering

Een vlotte rekensom leert me dat ik door de jaren heen minimaal 80 dagen ben getraind a € 500,- euro per dag. Toch al snel een investering van zo'n €40.000,-

Stel je voor dat we dat investeren in iedere Salesmanager. Pfff...dan krijgen we alle “new business” niet meer geïmplementeerd.

Helaas. Allemaal geweldige trainingen, maar….er mist nog iets! 

Salestraining

Natuurlijk ben ik dankbaar dat werkgevers bereid waren te investeren in mijn ontwikkeling. Het was een voorwaarde om mijn vak als professional uit te oefenen. Maar voor de klant was het nooit een reden om voor ons te kiezen.

"Kiezen klanten voor jou op basis van het geweldige salesproces? Heb je weleens een compliment gekregen voor het keurig doorlopen van alle verkoopfasen?"

De meeste salestrainingen gaan over het proces, over luistervaardigheden en over het stellen van de juiste vragen. Belangrijk als je de behoefte van de klant boven water wilt krijgen, maar met luisteren en vragen stellen kun je niet overtuigen. Je moet nog iets doen. Vertellen! 

Over andere klanten, over het product, over het bedrijf én over jezelf. Je mag het hebben over eigenschappen, kenmerken en prachtige voordelen, maar voordat de klant daar positief op wil reageren, wil hij eerst weten waarom en hoe het zo gekomen is. Een film kijk je toch ook vanaf het begin?

Het goede nieuws...dat kun je leren!

Nog 1 training te gaan…

Stop niet met het investeren in salestrainingen. Dat is en blijft een voorwaarde. Maar…vergeet niet te investeren in het verschil, in dat laatste stukje.

Investeer in 8 verhalen die je nodig hebt om te komen van kennismaking tot het "closen van de deal!" Acht verhalen waarmee je contact maakt met je klant, verhalen waarmee je duidelijk maakt wat jouw toegevoegde waarde is én verhalen waarmee je invloed houdt op de beslissing van de klant. Ook als jij het kantoor van de klant allang hebt verlaten. .

Het is nog een goedkope training ook. Je hoeft alleen nog maar te leren hoe en wanneer je welke verhalen gebruikt en vertelt. De verhalen zelf heb je al. Die kosten je niets.

Wedden dat jouw hitratio omhoog schiet?

En jullie?

Willen jullie overtuigen? Wil je werken aan de acht verhalen die je brengen van kennismaking tot samenwerking? Of ben je op zoek naar inspiratie? Net even anders naar Sales kijken?

Kijk vooral eens naar de training Sales met een verhaal of de presentatie De klant is mijn publiek!  Heb je een andere vraag? Kom maar op!

Eerst lezen hoe anderen het hebben ervaren? Met trots verwijs ik je naar de referenties!

Overige blogposts:

22-01-2020Oorlogsverhalen als Onboarding
14-12-2019De best getrainde Salesmanager aller tijden. Of toch niet?
12-10-2019Mijn zoon is geen Neymar!
29-08-2019De Oktobermeeting!
05-06-2019Succesverhalen als salestool
28-03-2019De hoofdrol gaat naar...?
03-01-2019Have you ever been....mesmerized?
14-11-2018Shut up, haal adem en gun mij dat ook!
17-10-2018Schat, heb jij nog agendapunten voor onze vergadering?
28-09-2018Vier keer JA als voorwaarde van Leiderschap!
15-08-2018NU Sport: De derby Verkoop - Inkoop is geeindigd in een bloedeloze 0-0
19-06-2018Drie vette valkuilen... waar een Spreker overheen kan springen
31-05-2018My impossible...
30-04-2018Alle aandacht...in 2 minuten...
05-04-2018Mijn eerste keer was geweldig...
28-03-2018Je kunt het de grote boze wolf niet kwalijk nemen. Toch?

Wat anderen zeggen ...

Astrid van Moorsel

Accountmanager / DELA

Dank voor 2 mooie dagen waarop je ons stap voor stap hebt laten inzien dat er zoveel mooie verhalen zijn, die van betekenis zijn voor Sales en je business. Wij gaan nu het verschil maken. Dank voor jouw bevlogenheid, enthousiasme en kunde. Een bijzondere en zeer leerzame ervaring voor ons. Dankjewel!

Stephane Arkenbout

Commercieel Directeur / Manutan

Manutan heeft Harry gevraagd als Spreker tijdens de "Benelux Commercial Kick-off." Aanwezigen werden gegrepen door het verhaal én de boodschap. Hij brengt zijn verhaal natuurlijk en houdt de aandacht vast. Herkenbare en pakkende ervaringen uit de praktijk, uit zijn eigen privé en professionele leven. Ik beveel hem van harte aan als spreker én trainer.

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden