Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

Sales met een verhaal; Storytelling

  • Workshop van 9.30 uur tot 16.00 uur
  • Maximaal 6 deelnemers
  • Inschrijven voor €395,- exclusief BTW
  • 15% korting op 2e deelnemer per organisatie
  • Tot 2 maanden na de workshop sparren en feedback
  • In-company is mogelijk
  • Certificaat: "Sales met een verhaal; Storytelling!"

Eerstvolgende workshop 'Sales met een verhaal; Storytelling' is op 19 december 2019. De locatie voor deze workshop is Utrecht

Direct inschrijvenAgenda
Logic explains, stories persuade

Sales met een verhaal; Storytelling!

Sales is het mooiste vak dat er is en één van de meest uitdagende. Druk op doelstellingen, veranderende markten, concurrentie, twijfelende klanten en een ongrijpbaar beslisproces aan de kant van de klant.

Je hebt alle salesvaardigheden in huis en de producten of diensten zijn top. Toch loopt het te vaak net even anders dan gedacht en kun je het verschil niet maken.

In deze workshop leer je over én werk je aan 8 verhalen, die je aan je prospect moet vertellen. Verhalen waarmee je écht verbinding maakt, verhalen waarmee je duidelijk maakt wat jouw toegevoegde waarde is én verhalen waarmee je invloed houdt op de beslissing van de prospect. Ook als jij het kantoor van de klant hebt verlaten.

Acht verhalen die naadloos aansluiten op iedere salesfunnel. Acht verhalen die je brengen van kennismaking tot het sluiten van de deal.

Om 16.00 uur...

  1. Weet je waarom Storytelling altijd werkt.
  2. Ken en herken je de belangrijkste leer- en beslisstijlen van jouw prospect.
  3. Ben je bekend met de acht "salesverhalen"
  4. Weet je hoe je écht verbinding maakt met én het vertrouwen wint van de prospect.
  5. Som je toegevoegde waarde niet op, maar vertel je erover.
  6. Houd je invloed op het beslisproces van de klant, ook als je er niet bij bent.
  7. Verdedig je weerstanden niet, maar vertel je erover.
  8. Weet je hoe en waar je jouw verhalen kunt vinden.
  9. Ken je de opbouw van een verhaal en kun je die steeds opnieuw gebruiken.

En...je hebt een verhaal, dat je de volgende dag direct kunt gebruiken!

We hebben het over...

  1. Sales en Storytelling; De verkoper en de verteller
  2. De dynamiek van Storytelling
  3. Het strategisch inzetten van verhalen
  4. Verhalen integreren in je salesproces
  5. Leer- en beslisstijlen
  6. De acht salesverhalen
  7. Omgaan met weerstanden en tegenwerpingen
  8. Vinden van het juiste verhaal
  9. Jouw klantgesprek krachtiger en boeiender maken
  10. De opbouw van een verhaal in 9 stappen

Je krijgt mij erbij!

Ruim 20 jaar was ik werkzaam in Sales. Gestart als Salesconsultant en doorgegroeid naar Commercieel Directeur van een corporate organisatie. In die jaren boekte ik tientallen successen maar ging het nog vaker mis. Ik bouwde aan jarenlange relaties én ervaarde hoe vluchtig een relatie kan zijn. Ik leerde wat wel en wat niet werkt in Sales.

In deze workshop neem ik je mee in wat altijd heeft gewerkt én blijft werken. Ik neem je mee in de saleskracht van verhalen.

Van mij mag je verwachten dat ik je met passie, enthousiasme en humor help, prikkel, ondersteun, uitdaag en...confronteer. Van mij mag je feedback verwachten waarmee je niet alleen tijdens de workshop iets kunt, maar ook daarna. En natuurlijk mag je verwachten dat ik je voorbeelden geef, eigen ervaringen én belevenissen deel. Succesvolle én minder succesvolle...

Open of in-company

Wil jij overtuigen? Wil jij succes schaalbaar maken? Wil jij van jezelf de belangrijkste verkooptool maken? Meld je dan aan via een open inschrijving. We werken met een kleine groep, waardoor er veel tijd is om te oefenen, om feedback te krijgen en...te leren van andermans ervaringen.

Wil je samen met je collegae deze workshop volgen of is deze workshop een mooi onderdeel van jullie salesprogramma?  Ik hoor het graag!

Wanneer je je inschrijft, neem ik binnen 2 dagen contact met je op om te toetsen of jouw verwachtingen passen bij de betreffende workshop. Pas daarna is de inschrijving definitief. Zo weet je zeker dat je krijgt wat je verwacht!

Sales met een verhaal; Storytelling

... en wat anderen hierover zeggen.

Nils Maronier

Head of Consultancy / Swift International

Harry provided a workshop on Business Storytelling to allow our consultants to experiment with other ways of conveying our message to move our customers into action. His enthusiasm and individual attention helped our team to become better at using storytelling to create relationships and to deliver projects on time while exceeding expectations.

Willem Schuitemaker

Ondernemer / MKB2DAY

Jij hebt mij geholpen een uniek verhaal te maken gericht op bedrijfsoptimalisatie, recht uit het hart en passend bij mijn bedrijfsfilosofie. Samen werkten we aan een verhaal, dat in elke situatie toepasbaar is en voor iedereen herkenbaar. En dicht bij mij blijft. Een absolute aanrader voor iedere ondernemer die op zoek is naar zijn eigen unieke verhaal.

Evert Wiersma

Salesmanager / DD Reclame

Bij Harry heb ik de workshop "Sales met een verhaal; Storytelling" gevolgd. Wat een ontzettend gave en onderscheidende materie om te gebruiken in een verkoopgesprek. Ik had nooit gedacht dat ik al zoveel bruikbare verhalen zou hebben, die veel meer doen dan het opdrammen van droge feiten. Bedankt voor deze leerzame training.

Jetske den Boer

Senior Project Manager / L.I.B.

Ik volgde deze workshop bij Harry ter voorbereiding op een klantpresentatie. Ik twijfelde of ik er iets aan zou hebben, maar ik wilde zeker weten dat ik er alles aan had gedaan om de klant te behouden. Het was onwijs leuk en leerzaam én de klant heb ik behouden. Thanks, ik ga je aanbevelen!

Sytske Schoenmakers

Ondernemer / Rebels & Roots

Coaching hielp me bij het scherp krijgen van de boodschap, maar ik werd af en toe echt gek van je vragen. Dezelfde techniek pas ik toe op mijn eigen klanten, maar dat is bij jezelf wat lastig. En jij bent daar een meester in. Ik heb enorm gelachen en er veel aan gehad. Ik beveel je van harte aan. Laat je mensen wel weten dat ze regelmatig de comfortzone verlaten? :-)

Toon Sommerdijk

Accountmanager / Heineken

In mijn gesprekken kan ik makkelijk een relatie leggen. Ik bleef het alleen lastig vinden om te gaan met weerstanden. Op de één of andere manier sla ik dicht en schiet ik heel snel in de "ja, maar...modus". Eerst ademhalen en vervolgens vooral niet met koude argumenten komen. Over de belangrijkste weerstanden kan ik nu vertellen. 

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden