Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

You've got mail...

Regelmatig post ik een korte blog over leiderschap, ondernemen, sales én storytelling.

Praktische tips, een kort verhaal of een eigen belevenis. Schroom niet om me te laten weten wat je ervan vindt of wanneer je er meer over wilt weten.

Ik nodig je van harte uit om je op mijn blog te abonneren. En... als je de post de moeite waard vindt, waardeer ik het als je deelt! Net als een goed verhaal...

Mijn laatste blogs:

30-11-2020: De hoofdrol gaat naar...?

14-08-2020: Schat, heb jij nog agendapunten?

24-06-2020: Pas op voor de vlaggenmast...

22-01-2020: Oorlogsverhalen als Onboarding

14-12-2019: De best getrainde Salesmanager aller tijden. Of toch niet?

12-10-2019: Mijn zoon is géén Neymar!

Abonneer je op deze blog
Stories are just data with a soul

De hoofdrol gaat naar...?

Genieten doe ik van al mijn trainingen, maar van  “Sales met een verhaal; Storytelling!”  nog net een beetje meer. Een dag lang combineer ik mijn oude en nieuwe passie én mag ik werken met ambitieuze salesmensen. Samen werken we aan de  8 verhalen die je brengen van kennismaking tot het closen van de deal.

En..er is geen training waarin “leerdoelen”  zó snel en zó duidelijk worden als in deze training…

Verhaal óf demonstratie...

Een maand of 2 geleden stond de training in Breda gepland. Met een groep van 6 trapten we om 9.30 uur de dag vol energie af. Een uur lang stonden we stil bij "criteria" én... werkten we toe naar een eerste verhaal. 

Een vrijwilliger stapte naar voren en vertelde zijn eerste salesverhaal...

Hij vertelde...nee, beschreef een (ongetwijfeld geweldig) technisch product. Hij had het over eigenschappen, specificaties en afmetingen. Toen ik hem vervolgens vertelde dat hij een product demonstratie had gegeven en géén verhaal had verteld, was hij even volledig in de war.

“Dit is wat Marketing met ons deelt als hét verhaal. Dit is wat ik tijdens de producttraining heb geleerd.”

Zo werkt het niet!

Producten zijn bedacht en ontwikkeld door én voor mensen. Dan moet je het ook over mensen hebben. Over klanten die het product gebruiken, gaan gebruiken of hebben gebruikt. Het moet gaan over een wereld zonder én met jouw product. Wat het hem of haar kan brengen en wat dat voor hem of haar gaat betekenen.

Zonder klanten heb je niets aan je product…en zonder klanten heb je dus ook geen verhaal.

Misverstand

Misschien is dit wel het grootste misverstand dat ik tegenkom in mijn samenwerking met Salesmanagers. Ze willen het zo graag hebben over dienstverlening en produkten dat ze vergeten mensen centraal te stellen in hun communicatie.

Producten en diensten, maar ook offertes, leaflets, flyers en brochures. Ze voegen pas iets toe als er echte mensen in voorkomen.

Niet het product speelt de hoofdrol. Dat doen mensen. Altijd!

Gelukt!

Aan het einde van de training werden 6 prachtige verhalen verteld. En...het indrukwekkende product bleek inderdaad indrukwekkend. Ik snapte waar het over ging , begreep wat je er mee kunt en zag hoe dat de werkomgeving van mensen kan verbeteren.

Jammer dat ik niet tot de doelgroep behoor...

Leren hoe?

Wil jij leren hoe je mensen de hoofdrol geeft in je communicatie en hoe je het verschil kunt maken in jouw markt? Leren over én werken aan de 8 verhalen die je brengen van kennismaking tot het closen van de deal? 

Kijk eens naar de geplande trainingen of neem contact met me op. Eerst lezen hoe anderen het hebben ervaren? Met trots verwijs ik je naar de referenties.

Overige blogposts:

30-11-2020De hoofdrol gaat naar...?
14-08-2020Schat, heb jij nog agendapunten voor onze vergadering?
23-06-2020Pas op voor de vlaggenmast...
22-01-2020Oorlogsverhalen als Onboarding
14-12-2019De best getrainde Salesmanager aller tijden. Of toch niet?
12-10-2019Mijn zoon is geen Neymar!
29-08-2019De Oktobermeeting!
05-06-2019Succesverhalen als salestool
03-01-2019Have you ever been....mesmerized?
14-11-2018Shut up, haal adem en gun mij dat ook!
28-09-2018Vier keer JA als voorwaarde van Leiderschap!
15-08-2018NU Sport: De derby Verkoop - Inkoop is geeindigd in een bloedeloze 0-0
19-06-2018Drie vette valkuilen... waar een Spreker overheen kan springen
31-05-2018My impossible...
30-04-2018Alle aandacht...in 2 minuten...
05-04-2018Mijn eerste keer was geweldig...
28-03-2018Je kunt het de grote boze wolf niet kwalijk nemen. Toch?

Wat anderen zeggen ...

Lisette Pool

Consultant / Jong & Laan

Eind vorig jaar hebben we bij Harry een 2-daagse training Storytelling gevolgd. Harry heeft ons meegenomen in "hoe vertel jij je eigen verhaal, het verhaal van je collega en het verhaal dat hoort bij Jong & Laan." Wat een geweldige manier om elkaar nog beter te leren kennen!

Bij Harry voel je je al heel snel op je gemak. Hij is als geen ander in staat om de hele groep erbij te betrekken. Daarnaast is Harry zelf een inspirator met zijn eigen verhaal...hoe hij in het leven staat en de keuze heeft gemaakt voor zijn eigen bedrijf.

Harry leert je je eigen verhaal nog beter te vertellen en daarnaast geeft hij opbouwende feedback waar je echt mee verder kunt.

Bedankt Harry dat je ons de handvaten hebt gegeven om verder te bouwen aan ons mooie team!

Diana Bilkerdijk

Eigenaar / DeeBee HR-Services

Een "cadeautje," waar ik dankbaar voor ben. Jouw eigen verhaal, authenticiteit en de manier waarop je de dag hebt begeleid, heb ik als bijzonder prettig ervaren. Het was goed om stil te staan bij wat wél en wat níet de moeite waard is voor een ander om te horen.

Nu heb ik “mijn verhaal” weer scherp. Buiten dat…een prachtige locatie en goed geregeld.”

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden