Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

"Als je Storytelling beheerst en je past het toe in je werk. Dan ben je dik in het voordeel....!"

Of ik iets concreter kan zijn? Wat nu eigenlijk de voordelen van Storytelling zijn? Pfff...hoeveel wil je dat ik er geef? Laat ik er 7 noemen, die ik dagelijks ervaar in mijn werk en die ook jou zullen aanspreken.

Nieuwsgierig naar andere óf nog meer voordelen? Kom maar op!

Stories are facts wrapped up in context and delivered with emotion

1.  Origineel

Professionals zijn verwend. Seminars, masterclasses en tientallen managementboeken. Kennis en kunde is altijd en overal beschikbaar. Ze willen iets anders, weg van “niets nieuws onder de zon…”  Ze zoeken iemand die ze iets leert  én die de aandacht vast te houden. 

De inhoud is al bekend, maar jouw verhaal nog niet. Zo houd je de aandacht en breng je iets bekends op een verfrissende manier. 

2. Leren en beslissen

Mensen leren, beslissen en accepteren verschillend. Iedereen heeft zijn eigen leerstijl. Storytelling houdt rekening met de 3 dominante leerstijlen. Horen, zien en voelen.

Een goed verhaal werkt bij iedereen. Bij mensen die leren door te luisteren, bij mensen die het (voor zich) willen zien  en bij mensen die het willen voelen. Met een goed gekozen verhaal koppel je content aan context én ratio aan emotie. Zo werkt Storytelling voor iedereen.

3. Geloofwaardig

Verhalen zijn niet dé magische formule om jou geloofwaardig, aardig en authentiek te maken. Maar ze hebben wel de kracht om eraan bij te dragen én je invloed te vergroten.

Je vertelt niet over jezelf, maar deelt iets van jezelf. Door jouw zakelijke boodschap te verpakken in een verhaal laat je je menselijke kant zien. Eén van de voorwaarden om jezelf neer te zetten als geloofwaardige deskundige. 

4.  Betrokken

Een goed verhaal is onweerstaanbaar en dwingt te luisteren. Als jij in je verhaal zit en het opnieuw beleeft, doet dat iets. Het publiek beleeft het verhaal met jou mee…en wordt ook nog eens betrokken bij de boodschap, die je wilt overbrengen.

Cijfers en data hebben die eigenschap niet. Die gaan vaak het ene oor in en het andere oor uit. Niet voor niets worden verhalen 12 keer beter onthouden dan koude informatie.

5. Verbinding

Een verhaal, verteld door de CEO, manager of Salesmanager, maakt menselijk. Hem of haar kan hetzelfde overkomen. Verhalen laten voor even de functietitel verdwijnen en maken hem of haar “gewoon mens”.

Je hebt iets gemeenschappelijk én er is vruchtbare grond om samen in actie te komen.

6.  Simpel

Het valt niet mee om complexe, taaie stof met anderen te delen. Voor je het weet ben jij hard aan het werk, verdrink je in inhoud en is de ander de aandacht allang kwijt. Met een verhaal, een metafoor, houdt je de aandacht.

Met een verhaal geef je beeld en geluid, maak je herkenbaar en deel je kennis vanuit het perspectief van de ander. Je maakt complex begrijpelijk en taaie stof te verteren.

7.  Ratio en emotie

Ons brein is verdeeld in 2 helften. De linkerhelft, ratio en de rechterhelft, emotie.

Links verzamel je nuttige informatie, terwijl je rechts de beslissing neemt. Is het leuk? Is het de moeite waard? Kan ik hem vertrouwen? Geloof ik haar? Doe ik mee? 

Zowel links als rechts verdienen aandacht. Met een verhaal bewerk je beide helften. Je verstopt de content in context!

En nu...?

Wil jij gebruik maken van de voordelen die Storytelling biedt, maar weet je niet waar te beginnen? Dan hoor ik dat graag.

Weet je dat wel en wil je er concreet mee aan de slag? Kijk dan naar de verschillende workshops die worden aangeboden.

Wil je 100% aandacht voor jouw uitdaging, jouw verhaal, kijk dan naar de verschillende coachingsmogelijkheden. 

Wat anderen zeggen ...

Jeroen Teuns

Inkoopmanager / Lamb Weston

We krijgen de toegevoegde waarde van Inkoop moeilijk uitgelegd. Het gaat niet alleen om besparen. Met Storytelling kan ik Inkoop een gezicht geven. Het balanceren tussen functioneel en persoonlijk sprak me aan. Harry gebruikt pakkende voorbeelden en een goede dosis humor. Het kunnen leren van vakgenoten was een mooie bijvangst. Aanrader voor de "Inkoper 2.0” 

Ank Ligtvoet

Inkoopadviseur / Gem. Alphen a/d Rijn

Bedankt voor de inspirerende, zeer leerzame workshop "Inkopen met een verhaal; Storytelling!" De aansprekende voorbeelden, het werken in kleine groepjes, de ruimte die je gaf om te oefenen en jouw feedback waren voor mij heel waardevol. De dag zelf is een verhaal op zich ;-). Fijne bagage om mee te dragen!

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden