Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

"Waarom ben je dit bedrijf begonnen? Waarom werk je juist bij dit bedrijf?" 

Als het goed is, is juist jouw bedrijf anders dan al die andere bedrijven. Je biedt andere oplossingen en er heerst een andere bedrijfscultuur. Als het goed is, ben je uniek in je soort. Maar kun je dat ook onder woorden brengen? "Wat vertel jij om jouw ideeën in de markt te zetten en klanten te interesseren?"

Ik help je graag. Kijk eens naar de workshop Ondernemen met een verhaal; Storytelling of vraag naar de mogelijkheden van 1-op-1 coaching.

Storytelling is the most powerfull way to put ideas in the world

Waarom?

Waarom ben je jouw bedrijf begonnen? Ben je ergens ontzettend goed in? Was het een uit de hand gelopen hobby of een spontaan idee? Was het misschien wel een heilige overtuiging of roeping?

Wat de reden ook is, het zegt iets over jou, jouw beeld van de toekomst en waar jij in gelooft. Ergens heb je een beslissing genomen om het bedrijf te starten. Hoe je tot die beslissing bent gekomen, is de moeite van het vertellen meer dan waard. 

Als je mensen wilt betrekken bij jouw bedrijf kom je er niet met het verkondigen van wat je allemaal kunt en hoe het werkt. Klanten en medewerkers willen eerst het échte verhaal van jouw bedrijf kennen. "Dit is waar we voor gaan, voor staan en wat wij voor jou kunnen betekenen."

Imago en identiteit

Imago en identiteit zijn niet hetzelfde.

Imago is dat wat je wilt zijn. Het lijkt maakbaar met de mooiste commercials en campagnes. Mensen prikken daar snel doorheen. Bekijk je in tijdschriften de mooiste vakanties, laat Zoover je vervolgens de harde werkelijkheid zien. De ene dag ben je een held en de andere dag een loser.

Identiteit gaat veel verder dan dat. Identiteit is wie je bent. Dat ben je vandaag en dat ben je morgen weer....en volgende week. De identiteit is het kloppend hart van jouw bedrijf.

Je identiteit gebruiken loont

Imago is te koop, identiteit niet. Door het gebruiken van Storytelling kun je je kernwaarden en bedrijfscultuur laten zien. Net als je missie en visie verwerk je ze in een bedrijfsverhaal. Niet als een jaarverslag, maar als een echt verhaal.

In alles wat je doet, laat je dit zien en horen. Je hebt het niet alleen over producten, diensten en omzetkortingen. Je hebt het over wie je bent, waar je in gelooft en hoe bijzonder jouw bedrijf is. Zo ben je onderscheidend en succesvol.

Wil je jouw identiteit handen en voeten geven?

Mensen maken het bedrijf

Mensen willen ergens bij horen, iets waar ze trots op zijn. Geef ze dat! Laat ze zien hoe het bedrijf echt in elkaar steekt, laat zien welke bedrijfscultuur er heerst. Zo ben je interessant voor nieuwe medewerkers. Geef ruimte aan medewerkers om hun verhalen te vertellen over het bedrijf, de cultuur, de successen en de uitdagingen. Dat is wat mensen willen. Zo zet je jezelf neer als interessante werkgever.

Wil je onderzoeken hoe je jouw bedrijfscultuur kunt benutten?

En de business..

Als je handen en voeten geeft aan het verhaal achter jouw bedrijf, blijf je weg van "dertien in een dozijn." Zo bouw je aan trots én ben je onderscheidend.  Zo ben je interessant voor bestaande én nieuwe klanten én zo ben je interessant voor medewerkers én nieuwe medewerkers.

Kan ik je helpen?

Jazeker, ik help je met plezier. Dat kan op verschillende manieren. Volg één van mijn workshops of vraag naar de mogelijkheden van 1-op-1 coaching.

Zie je mogelijkheden voor bijvoorbeeld je hele Management Team of het Senior Management, vraag dan naar de in-company mogelijkheden of boek 1 van mijn presentaties

Met plezier ga ik het gesprek met je aan om te onderzoeken wat jouw of jullie verhaal is. En met nog meer plezier geef ik het verhaal vervolgens samen vorm.

Jullie eigen, unieke, verhaal!

Komende workshops ...

2 september 2020
Presenteren met een verhaal; Storytelling

"Wat een boeiende en zinvolle presentatie...."

Wil je dat ze dat over jou zeggen? Wil je de aandacht vasthouden, jouw boodschap overbrengen? Je medewerkers, collegae en klanten in actie krijgen? 

Mooi! Dat is wat je leert in deze workshop!

Lees meer

4 september 2020
Sales met een verhaal; Storytelling

"We kijken uit naar een mooie samenwerking..."

In 1 dag dag leer je alles over én werk je aan de 8 verhalen die je aan je prospect moet vertellen.

Verhalen die naadloos aansluiten op iedere salesfunnel én die je brengen van kennismaking tot het sluiten van de deal.

Lees meer

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden