Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

"Als je Storytelling beheerst en je past het toe in je werk. Dan ben je dik in het voordeel....!"

Oh..of ik iets concreter kan worden? Wat nu eigenlijk de voordelen van Storytelling zijn?

Tjonge...waar moet ik beginnen. Laat ik er 8 benoemen, die ik dagelijks ervaar in mijn werk.

Er zijn er nog héél veel meer!

Stories are facts wrapped up in context and delivered with emotion

1. Leer- en beslisstijlen

Iedereen leert, beslist en accepteert op een andere manier. Storytelling houdt rekening met de 3 dominante leerstijlen. Horen, zien en voelen.

Een goed gekozen verteld verhaal werkt bij iedereen. Bij mensen die leren door te luisteren, bij mensen die leren door te zien  en bij mensen die leren door te voelen. Met een goed gekozen verhaal koppel je ratio aan emotie.

2.  Verhalen maken origineel

De huidige professionals zijn verwend. Seminars, masterclasses en tientallen managementboeken. Ze willen iets anders, weg van “niets nieuws onder de zon…” Ze zoeken iemand die ze iets leert én die in staat is de aandacht vast te houden. 

De inhoud kennen ze al, maar jouw verhaal nog niet. Met een verhaal kun je iets bekends op een verfrissende manier brengen.

3. Verhalen geven je geloofwaardigheid

Verhalen zijn niet dé magische formule om jou geloofwaardig, aardig en authentiek te maken. Maar ze hebben wel degelijk de kracht om eraan bij te dragen én je impact te vergroten. Niet door over jezelf te vertellen, maar door iets van jezelf te delen

4.  Verhalen betrekken mensen

Een goed verhaal is onweerstaanbaar en dwingt mee te doen. Als een spreker in zijn verhaal zit, het opnieuw beleeft, doet dat iets. Ze horen, zien en beleven het verhaal…en raken daarmee ook nog eens betrokken bij de boodschap, die je wilt overbrengen.

5. Verhalen maken menselijk

Een verhaal, verteld door de CEO, manager of Salesmanager, laat zien dat hem of haar dezelfde dingen kunnen overkomen als jou. Verhalen laten de functietitel verdwijnen en maken hem of haar “gewoon”.

6.  Verhalen maken je een expert

Alle ervaringen, belevenissen en zelfs avonturen waar je iets van hebt geleerd, zijn de moeite van het delen waard. Dat betekent niet dat je al je ervaringen en belevenissen over de mensen uitstort. Het betekent dat je een expertise deelt, die je uit eigen ervaring hebt opgedaan. Jij bent de expert!

7.  Verhalen vertellen geeft je een concurrentievoordeel

Promoties worden niet altijd gegeven aan de best gekwalificeerde mensen en de opdracht wordt niet altijd gegund aan de Salesmanager met het beste product of de beste voorwaarden.  Er is iets anders nodig. Het verschil maak je niet met feiten, maar met het echte verhaal.

8.  Verhalen bewerken het héle brein

Ons brein is verdeeld in 2 helften. De linkerhelft werkt rationeel en de rechterhelft emotioneel. Links draait het om data en rechts draait het om emotie. Geloof het of niet; beslsissingen worden rechts genomen.

Rechts kijkt naar de lichaamstaal van de spreker, luistert naar de “tone-of-voice” en voelt de energie. Links wordt alleen maar informatie verzameld.

Informatie komt binnen en wordt doorgezet naar rechts, verwerkt en omgezet in een beslissing. Is het leuk? Kan ik hem vertrouwen? Geloof ik haar? Doe ik mee?

 

Wat anderen zeggen ...

Jeroen Teuns

Inkoopmanager / Lamb Weston

We krijgen de toegevoegde waarde van Inkoop moeilijk uitgelegd. Het gaat niet alleen om besparen. Met Storytelling kan ik Inkoop een gezicht geven. Het balanceren tussen functioneel en persoonlijk sprak me aan. Harry gebruikt pakkende voorbeelden en een goede dosis humor. Het kunnen leren van vakgenoten was een mooie bijvangst. Aanrader voor de "Inkoper 2.0” 

Robin Wanders

Directeur / Appalti

We hebben veel positieve reacties ontvangen op de presentatie van Harry. Zijn presentatie werd aangehaald als boeiend, inspirerend én grensverleggend. Complimenten voor de bevlogen manier waarop je ons hebt meegenomen in "De klant is mijn publiek" en de manier waarop je jouw eigen ervaringen koppelde aan het onderwerp. Bijzondere avond!

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden