Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

"Waarom geloof je me niet? Dit is toch een geweldig voorstel? Wat kan ik nu nog doen om je daarvan te overtuigen?" 

Hard werken, veel woorden, maar geen deal. Weerstand, nieuwe vragen, nieuwe twijfels. “Ik moet dit echt nog even laten bezinken.” Ligt dat aan jouw klanten of moet je zelf iets anders proberen? Moet jij ervoor zorgen dat ze niet alleen het product zien, maar dat ze jou zien. En horen.

Tijd voor een andere salesaanpak. Tijd voor Business Storytelling!

Ik help je met plezier. Dat kan op verschillende manieren. Volg de Workshop Sales en Storytelling of vraag naar de mogelijkheden van 1-op-1 coaching. Zie je mogelijkheden voor je hele Salesteam, Accountteam of het Management, vraag dan naar de in-company mogelijkheden of boek de presentatie  "De klant is mijn publiek.

You can't sell anything, if you can't tell anything

Sales en Storytelling

Hoeveel dagen heb jij doorgebracht in muffe lokalen om alles te leren over verkooptechnieken én over de specificaties van de producten en diensten, die je verkoopt? Vast de moeite waard. Maar heeft een klant ooit tegen jou gezegd;

"je hebt de verkoopfases zo netjes doorlopen, ik gun jou de deal"

De productspecificaties, scherpe tarieven en het braaf doorlopen van "verkoopfases" zijn zelden de reden om met jou in zee te gaan. Klanten kopen oplossingen. En die kopen ze van mensen. Dat betekent dat ze andere vragen hebben dan je misschien denkt.

  1. Heeft hij kennis van zaken?
  2. Kan zij het uitleggen?
  3. Geloof ik wat hij vertelt
  4. Vertrouw ik haar?

Referentieverhaal

Briljante referenties werken niet of nauwelijks. Een referentie is pas de moeite waard als het allemaal niet vanzelf ging. Er is spanning nodig om een referentie de moeite waard te maken.

Vertel verhalen over klanten, waar je mee samenwerkt. Vertel hoe de samenwerking begon én tegen welke problemen jullie aanliepen. Hoe jouw product heeft geholpen de problemen op te lossen. Of hoe jij daarbij hebt geholpen. Hoe dat ging, wat het die klant uiteindelijk heeft gebracht. En...hoe trots je daarop bent. Zo'n referentie is geloofwaardig en de moeite van het vertellen waard.

Productverhaal

Of vertel hoe een product of dienst tot stand is gekomen. Het was er vast niet ineens. Welke uitdagingen zag je in de markt of vielen je op binnen je klantengroep? Welke oplossing groeide in je hoofd. Hoe ging dat en waar twijfelde je over? Wat heeft je doen besluiten dat dit het uiteindelijke product geworden is?

Zo breng je een product of een dienst tot leven.

Offerteverhaal

Stop met al die klassieke organisatiesheets. Niemand zit daarop te wachten! Vertel liever hoe je offerte tot stand is gekomen. Vertel hoe je de vraag hebt geïnterpreteerd, welke discussies daarover intern werden gevoerd.  Hoe je aan de slag bent gegaan, waar je opnieuw moest beginnen en…wat uiteindelijk maakte dat dit het best passende voorstel is. 

Zo laat je zien dat je de klant echt serieus neemt. Overtuigen doe je niet met de inhoud, dat doe je met het verhaal.

Weerstanden

Wat doe jij als je weerstand krijgt? Begin je in het luchtledige te oreren? Hoe lang het bedrijf al bestaat. Dat ze daarom best op je kunnen vertrouwen. En nog veel meer emotieloze argumenten? Dat heeft geen zin!

Als je een weerstand krijgt, beschouw je die als een vraag. Je gaat terug in de tijd, haalt een eerdere ervaring naar boven en vertelt hoe dat ging, hoe jij of jouw bedrijf dat heeft aangepakt en...hoe het uitpakte. Zo geef je antwoord.

En de business..

Als je het lef hebt weg te blijven van de bekende weg. Niet alleen terugpakt op specificaties en bulletpoints. Het lef hebt jouw gesprekken anders te voeren, verhalen durft te vertellen. Als jij jouw product of dienst durft te verpakken in een verhaal. Echt, dan schiet jouw salesratio omhoog en ben je in staat klanten écht aan je te binden. Aan je product en aan jou!

Kan ik je helpen??

Jazeker, ik help je met plezier. Dat kan op verschillende manieren. Volg de Workshop Sales en Storytelling of vraag naar de mogelijkheden van 1-op-1 coaching.

Zie je mogelijkheden voor je hele Salesteam, Accountteam of het Management, vraag dan naar de in-company mogelijkheden of boek 1 van mijn presentaties

Komende workshops ...

26 juni 2019
Presenteren met een verhaal; Storytelling

"Pfff...wat een saaie presentatie...."

Wil je niet dat ze dat over jou zeggen? Wil je de aandacht vasthouden, jouw boodschap overbrengen? Je medewerkers, collegae en klanten in actie krijgen? 

Mooi! Dat is wat je leert in deze workshop!

Lees meer

2 juli 2019
Sales met een verhaal; Storytelling

"Sorry, we hebben gekozen voor een ander. Zij hadden net iets meer..."

Wat de reden ook was. Je kon het verschil niet maken. Maar hoe doe je dat eigenlijk?

In deze workshop leer je hoe Storytelling daarbij helpt!

Lees meer

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden