Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

"Waarom ben je dit bedrijf begonnen? Waarom werk je juist bij dit bedrijf?" 

Als het goed is, is juist jouw bedrijf anders dan al die andere bedrijven. Bied je andere oplossingen. Heerst er een andere bedrijfscultuur. Heb je een andere identiteit en hanteer je andere normen en waarden.

Als het goed is, ben je uniek in je soort. 

Wat is jouw waarom? Wat heb jij te vertellen?

Ik help je je met plezier. Dat kan op verschillende manieren. Volg één van mijn workshops of vraag naar de mogelijkheden van 1-op-1 coaching.

Zie je mogelijkheden voor bijvoorbeeld je hele Management Team of het Senior Management, vraag dan naar de in-company  mogelijkheden of boek 1 van mijn presentaties

Met plezier onderzoek ik samen wat jouw of jullie verhaal is. En met nog meer plezier geef ik het verhaal vervolgens samen vorm.

Jullie eigen, unieke, verhaal!

 

Storytelling is the most powerfull way to put ideas in the world

Waarom bestaat het bedrijf?

Waarom ben je jouw bedrijf begonnen? Was dat een roeping? Een uit de hand gelopen hobby? Een spontaan idee? Of had je een andere reden waarom je bent gestart? Wat de reden ook is, het zegt iets over jou, jouw toekomstbeeld en waar jij in gelooft. 

Ergens heb je een beslissing genomen om het bedrijf te starten. En die beslissing is de moeite van het vertellen waard. 

Wil je succesvol zijn, dan zul je eerst moeten vertellen over het "waarom" en dan pas over het "hoe" en "wat."

Wil je jouw waarom in een verhaal vangen?

Imago en identiteit

Er zit een groot verschil tussen je imago en je identiteit.

Imago is dat wat je wilt zijn. Het imago lijkt maakbaar met de mooiste commercials en campagnes. Maar mensen prikken daar snel doorheen. Met als gevolg dat je de ene dag een held kunt zijn en de andere dag een loser.

Identiteit gaat veel verder dan dat. Identiteit is wie je bent. Dat ben je vandaag en dat ben je morgen weer....en volgende week. De identiteit is het kloppend hart van jouw bedrijf.

Je identiteit gebruiken loont

Imago is te koop, identiteit niet. Door het gebruiken van Storytelling kun je je kernwaarden en bedrijfscultuur laten zien. Net als je missie en visie verwerk je ze in een bedrijfsverhaal. Niet als een jaarverslag, maar als een echt verhaal.

In alles wat je doet, laat je dit zien en horen. Je hebt het niet alleen over jouw producten, diensten en omzetkortingen. Je hebt het over wie je bent, waar je in gelooft en hoe bijzonder jouw bedrijf is. Zo ben je onderscheidend en succesvol.

Wil je jouw identiteit handen en voeten geven?

Je bedrijfscultuur gebruiken loont

Mensen willen ergens bij horen, iets waar ze trots op zijn. Geef ze dat! Laat ze zien wie het bedrijf echt is, laat zien welke bedrijfscultuur er heerst. Zo ben je interessant voor nieuwe medewerkers.  Geef ruimte aan medewerkers om hun verhalen te vertellen over het bedrijf, de cultuur, de successen, de uitdagingen. Dat is wat mensen willen. Zo zorg je voor open sollicitaties!

Wil je onderzoeken hoe je jouw bedrijfscultuur kunt benutten?

En de business..

Als je handen en voeten geeft aan het verhaal achter jouw bedrijf, blijf je weg van "commodity" en "dertien in een dozijn." Zo creëer je trots en ben je onderscheidend.  Zo ben je interessant voor bestaande én nieuwe klanten. Zo ben je interessant voor medewerkers én nieuwe medewerkers.

Kan ik je helpen?

Jazeker, ik help je met plezier. Dat kan op verschillende manieren. Volg één van mijn workshops of vraag naar de mogelijkheden van 1-op-1 coaching.

Zie je mogelijkheden voor bijvoorbeeld je hele Management Team of het Senior Management, vraag dan naar de in-company mogelijkheden of boek 1 van mijn keynotes

Met plezier ga ik het gesprek met je aan om te onderzoeken wat jouw of jullie verhaal is. En met nog meer plezier geef ik het verhaal vervolgens samen vorm.

Jullie eigen, unieke, verhaal!

Komende workshops ...

3 september 2019
Presenteren met een verhaal; Storytelling

"Pfff...wat een saaie presentatie...."

Wil je niet dat ze dat over jou zeggen? Wil je de aandacht vasthouden, jouw boodschap overbrengen? Je medewerkers, collegae en klanten in actie krijgen? 

Mooi! Dat is wat je leert in deze workshop!

Lees meer

4 september 2019
Pitchen met een verhaal; Storytelling

"Is mijn tijd al voorbij? Spreekt het niet aan?"

Met een klassieke pitch kom je er vaak niet. Er is meer nodig om te overtuigen.

In deze workshop leer je pitchen met een verhaal. Dat werkt wel!

 

Lees meer

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden